nl

Veelgestelde vragen

Hoe plaats ik een bestelling?

Op welke manieren kan ik betalen?

U kan uw bestelling online betalen: we aanvaarden betalingen met Bancontact, Maestro, Visa, Mastercard en PayPal.

U kan uw bestelling betalen bij levering: U betaalt het totaalbedrag van uw bestelling aan de chauffeur bij levering. Dit kan enkel in cash. Wij aanvaarden geen cheques.

Let op: Onze chauffeurs hebben geen wisselgeld bij. Mocht u er voor kiezen om contant te betalen, dan graag het bedrag gepast betalen. 

Bezorgen jullie op de gewenste datum?

Ja, dat kan. Tijdens het plaatsen van je bestelling kan je op een kalender aanduiden wanneer je je bestelling graag ontvangt. 95% van deze bestellingen wordt op tijd bezorgd, maar in sommige zeldzame gevallen kan het langer duren. Als we op de geselecteerde datum niet kunnen leveren, nemen we contact met u op om een andere datum vast te legen. Één dag voor de afgesproken leverdatum, sturen wij u nog even een herinnering via SMS. De dag zelf contacteert de chauffeur u ook een half uurtje op voorhand om u te informeren dat hij eraan komt.

Wat is het verschil tussen links en rechts bij chaise longue zetels?

Onze chaise longue zetels kunnen zowel Links als Rechts worden besteld. 'Rechts' wil zeggen dat wanneer je voor de zetel staat met je gezicht naar de zetel toe, het chaise longue gedeelte aan de rechterzijde zit. (Als je op de bank zit, zit de chaise dan aan de linkerzijde.) Twijfel je? Kijk dan naar de afbeelding bij het desbetreffende product of neem contact op met onze klantenservice.

Wat is de levertijd voor een zetel op bestelling?

De levertijd van een zetel die op bestelling gemaakt is 8-10 weken. Het meubel wordt speciaal voor jou gemaakt in onze fabriek. Vervolgens wordt je bestelling verscheept naar ons centrale magazijn in Olen. We vragen je dus een klein beetje geduld te hebben maar daar krijg je jouw droommeubel voor terug!

Bezorgen op etage?

Onze vervoerder levert de bestelling tot aan de deur. Wanneer uw adres een flat betreft wordt uw bestelling beneden tot aan de drempel van het portiek afgeleverd!

Binnenbrengen en installeren?

Binnenbrengen en installeren van uw zetel is mogelijk alleen als u op de gelijkvloers woont, de kosten hiervoor 25 euro. Vragen wij u om dit op voorhand aan ons door te geven.

Wat zijn de kosten voor levering?

Als u zich niet in de groene zone bevindt, worden de transportkosten bij levering opgeteld bij het totale bedrag van uw bestelling. Op het maps ziet  u leveringstarieven per zone.

PromoMeubels

Wat zijn de afmetingen van een product?

De afmetingen staan vermeld in de product beschrijving.

Kunnen jullie mijn oude zetel ophalen?

Onze transporteur neemt helaas geen oude zetels retour.

Kan ik meubelen kopen en later laten leveren?

Dat kan. Wij houden uw meubelen kosteloos bij.

Ik heb snel meubelen nodig – is alles op voorraad?

Bijna al onze artikelen zijn op voorraad! behalve indien anders vermeld of door overmacht.

Hoe kan ik het beste mijn meubel van PromoMeubels onderhouden?

Om zo lang mogelijk plezier van je meubel te hebben, kunnen we je kort een paar tips geven:

Het dagelijks opschudden van de kussens zodat de vulling goed verdeeld blijft en het kussen weer in zijn originele vorm komt.

Het gladstrijken van de stof zodat deze zo lang mogelijk mooi en glad blijft.

Het wekelijks stofzuigen van de zetel om het pillen van de stof tot een minimum te beperken.

Zo nodig, het verwijderen van pillen. Door wrijving van kleding op stof ontstaan pluisjes die je gemakkelijk met een pil-apparaatje kunt verwijderen.

Ik heb kinderen. Welke stoffen zijn het meest geschikt voor een huishouden met kinderen?

Polyester stoffen zijn vuilafstotend en gemakkelijker te verzorgen dan natuurlijke stoffen. Daarnaast zijn velours stoffen goed schoon te houden. Let wel op: Hoe lichter een stof, des te lastiger vlekken verwijderd kunnen worden. We raden aan om in ieder geval impregneerspray te gebruiken zodat de bekleding van de bank beter beschermd is tegen vuil en vocht.

Kan ik de kussenhoezen wassen?

Hoewel je bij sommige modellen de hoezen van de kussens kunt halen, raden wij het af om deze te wassen. Dit om krimpen en verkleuring te voorkomen. Mocht je ze toch willen schoonmaken, is professioneel laten reinigen de meest veilige optie.

Moeten de poten nog onder het meubel gemonteerd worden?

De meeste meubels worden verstuurd waarbij de poten onder het meubel gemonteerd. Als de poten zijn niet gemonteerd dit kun je eenvoudig doen met behulp van een elektrische schroefmachine.

Soms zijn de gaten al voorgeboord. Bij alle andere modellen zijn de schroeven gemakkelijk op de aangeven plekken in het hout te schroeven.

Kan ik mijn bestelling in termijnen betalen?

Het is niet mogelijk om jouw bestelling in termijnen te voldoen. Wel bieden we jou de mogelijkheid om je bestelling bij ontvangst te betalent in contant.

Hoe kan het dat jullie producten zo betaalbaar zijn?

PromoMeubels heeft alle processen in eigen beheer. Vanaf het eerste ontwerp tot het productieproces en van verkoop tot aan de klantenservice. Wij werken niet met tussenpersonen en dat zorgt ervoor dat wij producten van hoge kwaliteit voor aantrekkelijke prijs kunnen aanbieden.

Is het artikel mogelijk in een andere stof of opstelling?

Het gros van onze artikelen zijn mogelijk in verschillende uitvoeringen. U kunt de kleur wijzigen, de opstelling van uw salon veranderen, de stof aanpassen en nog veel meer. Gezien de vele mogelijkheden met onze meubelen, vraagt u best advies aan één van onze medewerker. Zij zullen u met plezier begeleiden naar het meubel dat perfect past binnen uw interieur!

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?

In veel gevallen is het wijzigen van je bestelling nog mogelijk, met uitzondering van zetel die op bestelling gemaakt. Neem hiervoor contact op info@promomeubels.be

Kan ik mijn zetel op bestelling wijzigen en/of annuleren?

Zodra jouw zetel op bestelling is geplaatst, zijn aanpassingen of annulatie niet meer mogelijk. Op bestelling zetels zijn uitgesloten van herroepingsrecht. Wij kunnen deze meubels helaas niet meer online verkopen en daarom kunnen deze meubels niet kosteloos geannuleerd worden. Wil je dit toch, dan brengen wij 30% van het aankoopbedrag van het meubel in rekening.

Ik heb een klacht. Wat moet ik doen?

Informatie over onze garantie vind je in onze  algemene voorwaarden .

Vervelend dat je aankoop niet aan je verwachtingen voldoet. We helpen je graag verder.

Je klacht aanmelden kan via info@promomeubels.be. Graag ontvangen we de volgende informatie:

  • Het bestellingnummer;
  • Circa vijf foto's (zowel close-up als overzichtsfoto's) of een video met een goede weergave van de klacht;
  • Een duidelijke foto van de code op het witte label. Je vindt deze aan de onderkant van je meubel of artikel;
  • Een duidelijke omschrijving van de klacht.

Alvast hartelijk dank voor je medewerking. Wij nemen zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk de volgende werkdag, contact met je op.

Wat gebeurt er als ik niet aanwezig ben?

Wanneer de bezorger de bestelling niet af kan leveren op het aangegeven moment, dan wordt de bestelling mee retour genomen. De bedrag van 100€ voor een tweede levering worden in rekening gebracht.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?

Annuleringsaanvragen worden alleen in behandeling genomen indien zij via e-mail zijn meegedeeld, en niet via de telefoon!

U kunt uw bestelling annuleren binnen de 14 dagen na bestelling datum. Eens uw bestelling naar de leverancier wordt toegestuurd, zijn wij gebonden tot aankoop. Als tegemoetkoming kunnen wij uw levering nog annuleren, maar bent u 30% verschuldigd van het totale bedrag.

Het gebeurt dat we de volgende dag leveren, in dit geval wordt de bestelling onmiddellijk gestuurt naar de transportbedrijf. Als u een express bestelling wilt annuleren, beschouwen wij de annulering als een retournering. Hier zijn retourkosten aan verbonden 363 € Incl. BTW in rekening te brengen.

Ik heb een bestelling geplaatst, maar ben toen van gedachten veranderd en heb het niet op tijd geannuleerd. Nu ontvang ik al een sms-bericht van het transportbedrijf. Kan ik mijn bestelling nog kosteloos annuleren?

Geachte klant, zoals u wellicht in de eerste e-mail van ons heeft gelezen, heeft u 14 dagen de tijd om uw bestelling te annuleren, indien geen express-levering (binnen 3 dagen). Als u al een sms-bericht ontvangen hebt, betekent dit dat de route al gepland is, rekening houdend met andere klanten. Uw bestelling is in de vrachtwagen geladen en staat klaar voor de levering. Jammer genoeg is het voor ons dan onmogelijk om uw bestelling kosteloos te annuleren. In dat geval wordt annulering als Retour gezien. Retourkosten zijn 363 € Incl. BTW.

Pilling: hoe verwijder ik het?